Jobbet

Nu ska jag prata ut lite om jobbet.. skriver ju inte så mkt om jobbet här i bloggen, ime att mkt är sekretess.

till alla jag inte känner, så  jobbar jag på förskola.

Min första inskolning någonsin kom jag otroligt nära.. det var en jobbig inskolning och hon är världens goaste tjej.
Detta var för ca 2 år sedan. Nu har hon flyttat upp till det "stora" avdelningen, och det är lite jobbigt måste jag säga. Saknar henne hos oss!!!!!!!! Men hennes lillebror ska börja hos oss i augusti och jag ska försöka få hans inskolning med! yääy!

Sen ska det  bli lite förändring på förskolan i höst. Det är så många småbarn i kön, så vi ska ta bort 5-års avdelningen (så 5 åringarna ska få vara kvar på sina nuvarande avdelningar) och vi ska starta upp en 1 årsavdelning (1 åringar och 1½ åringar), och jag ska börja jobba på den avdelningen, och alltså ska jag lämna mina nuvarande älsklingar ( barnen) och mina nuvarande kollegor. Men det ska bli jätte kul tycker jag. För att jag ska orka jobba kvar där så känner jag att jag behöver förändring, så det passar utmärkt när chefen frågade mig!

Imorgon ska vi på utflykt till Måryd hela dagen! Hoppas det inte är sånt här väder då!


Kommentarer
Postat av: Sura (Sara)

En sak som jag kom att tänka på alldeles nyss. Jag kom att bröja undra över hur många från vår klass som faktiskt jobbar med det vi typ blev utbildade till (barnskötare).



Vad avundsjuk jag blir på dig som ska jobba med småttingarna. De är bäst tycker jag. :-)



Kram Sara!

2009-05-06 @ 19:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0