Morfar ♥



Nu är jag hemma ifrån Begravningen av min Morfar.
Vi åkte upp till småland redan igår. Det var jobbigt att vara hos Mormor utan att Morfar var där.
Han har alltid funnit där, han låg oftast i sängen när man kom den senaste tiden. men han va alltid där, pratglad och skämtsam.
Det var tomt! Märkte att deras katt letade efter honom och var lite förvirrad vart Morfar var någonstans.
Man har så mycket minnen av morfar ifrån när vi va små. Han va underbar! Har tusen minnen som jag kan berätta för er, men jag spar dom inom mig.
Igår så åkte jag och mamma (och min morbror o en av mina kusiner) till kyrkan för att se Morfar en sista gång.
Jag kommer nog aldrig glömma vad mormor sa innan vi skulle åka "Hälsa albert att jag inte följer med idag, men jag kommer imorgon, han vet om att jag har ont i min fot"
Han var sig lik, han hade på sig en skjorta(tror jag), jag la mest märke till den röda stickade västen han hade på sig, som mormor har stickat(virkat?). Han var så fin. Det kändes bra att se honom en sista gång. Jag tog farväl till honom redan där.
Idag var begravningen. Den var jätte fin! Det var mycket folk där som ville ta farväl av MIN morfar. Min storebror var en av dom som bar kistan ut ur kyrkan till graven.
Efter kyrkan var det middag och Kaffe på ett församlingshem i närheten. Det var PRECIS som morfar ville ha det. Han kommer alltid finnas med oss!!!


Denna sången ger jag till min morfar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0